Latvijas iedzīvotāji šovasar dod priekšroku iekšzemes un tuvāko valstu apceļošanai

Ceļotāji arvien vairāk pievērš uzmanību savām patērētāja tiesībām

Samazinoties iedzīvotāju tēriņiem, mazāk naudas tiek atvēlēts arī ceļošanai, taču Latvijas Tūrisma Aģentu Asociācijas (ALTA) pēdējie novērojumi liecina, ka Latvijas iedzīvotāji nebūt nav pilnībā atteikušies no ceļojumiem – tālākus galamērķus šovasar nomainījusi Latvijas, Baltijas un tuvāko Skandināvijas valstu apceļošana.

Lai informētu iedzīvotājus par viņu tiesībām ceļojot, Eiropas Savienības informatīvajā kampaņā par patērētāju tiesībām „Runā Droši! Tās ir Tavas patērētāja tiesības Eiropas Savienībā!” ar šodienu iesaistās arī tūrisma nozare. Latvijas Tūrisma Aģentu Asociācija (ALTA), kurā darbojas Latvijas lielākās tūrisma aģentūras, iesaistoties kampaņā, apņemas aktīvi informēt savus klientus par viņu tiesībām ceļojot.

Ekonomiskā situācija ir atstājusi zināmu ietekmi uz pieprasījumu, krīze ir piespiedusi cilvēkus mainīt savus ieradumus un meklēt iespējas, kā ceļot ekonomiskāk, izvēloties izdevīgākos ceļojumu piedāvājumus un pārdomāti plānojot savu atpūtu. Šobrīd modē atkal atgriežas ceļojumi ar autobusiem, kā arī kompleksie ceļojumi uz tādām zemēm, kā Turcija, Grieķija un Kanāriju salas. Saskaņā ar ALTA biedru veikto aptauju, sezonas sākumā ceļojumu uz tālākām zemēm bija plānojuši 23% aptaujāto (salīdzinājumā ar 40% pērn).

Kampaņas „Runā droši!” pārstāve Sanita Gertmane norāda, ka izvēloties komplekso tūrisma pakalpojumu, ceļotājam jāpievērš uzmanība tam, cik skaidri un detalizēti kompleksā tūrisma pakalpojuma līgumā ir raksturots pakalpojums, ko patērētājs saņems. Piemēram, ja ekskursija ir ar autobusu, tad būtu jānorāda, kāds komforta līmenis un labierīcības autobusā tiks nodrošinātas, nevis tikai „komfortabls autobuss”. Piemēram, ja patērētājam solīts viesnīcas numurs ar skatu uz jūru, vai par to tiek papildus piemaksāts, tam noteikti ir jāatspoguļojas arī līgumā. Tāpat ir jāpievērš uzmanība, kādi pakalpojumi jau ir iekļauti cenā un kādi papildu maksājumi vēl var būt nepieciešami. „Ja plānotā ekskursija tiek atcelta vai klients nesaņem to viesnīcu, kas paredzēta ceļojumu komplektā, patērētājam un pakalpojuma sniedzēja jāvienojas par veidu, kā šis trūkums tiks atlīdzināts,” norāda S.Gertmane.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad ir saņēmis 25 sūdzības par kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2007. un 2008.gadu, tas ir aptuveni par 30% mazāk.

“Pirmkārt, jau tas skaidrojams ar nozares aktivitātes kritumu, līdz ar to ievērojami mazāk iedzīvotāju šādus pakalpojumus vispār iegādājas. Jāteic arī, ka sūdzību skaita samazināšanās, iespējams, būtu skaidrojama gan ar to, ka tūrisma pakalpojumu sniedzēji pēdējā laikā vairāk rūpējas par pakalpojuma kvalitāti un klienta komfortu, gan arī to, ka nozarē ir notikusi pašattīrīšanās, izslēdzot nekvalitatīvāku pakalpojumu sniedzējus, kam šajos ekonomiskajos apstākļos ir vēl grūtāk darboties, jo pircēji daudz rūpīgāk izvēlas ceļojumus un to sniedzējus,” norāda PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

ALTA prezidente Kitija Gitendorfa uzsver : „Kampaņas mērķis – izglītot patērētāju – mums, tūrisma kompānijām ir tikpat svarīgs kā pašiem patērētājiem, jo bieži vien ceļotāji nav līdz galam iedziļinājušies savās tiesībās un pienākumos. Abpusēja sapratne mazina spriedzi un tikai padara ceļojumu patīkamāku,” uzskata K.Gitendorfa.

Viņa arī norāda, ka tuvākajā nākotnē īpaša uzmanība būtu jāpievērš tam, kā patērētāju tiesības ievērot on-line portālos, kur informācija ir mainīga un patērētājs bieži vien uzreiz nevar redzēt pakalpojuma gala cenu, jo izreklamētajai pievilcīgajai cenai bieži vien tiek pieskaitīti klāt dažādi slēpti maksājumi, kā, piemēram, apdrošināšana, transakcijas maksa u.tml. „Nesen mums bija tikšanās ar Skandināvijas kolēģiem, un viņi šobrīd novēro pakāpenisku patērētāju atgriešanos tūrisma aģentūrās. Šobrīd, kad pircēji taupa naudu, katrs ceļojums tiek rūpīgi apsvērts un arvien, lielāka nozīme ir arī tūrisma kompānijas reputācijai un sniegtā pakalpojuma kvalitātei,” norāda ALTA prezidente.

Uzzini vairāk par savām patērētāja tiesībām Eiropas Savienībā:

www.pateretajiem.lv

! Patērētājiem noderīga informācija

Konsultācijas par patērētāju tiesību jautājumiem var saņemt:

  • Pa Patērētāju tiesību aizsardzības centra konsultatīvo tālruni – 65452554 vai sūtot oficiālu rakstisku sūdzību PTAC, Kr.Valdemāra iela 157;
  • Kampaņas “Runā droši!” mājas lapā www.pateretajiem.lv;
  • Eiropas Patērētāju informēšanas centrā – [email protected], tālr. 67388625, Kr.Valdemāra 157, 228. kab.


 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.04.2024 - 19.05.2024 Glika dienas Alūksnē Alūksnes TIC
Godinot Bībeles tulkotāju Ernstu Gliku 370. gadskārtā un svinot Bībeles tulkojumam 330 gadus, Alūksne aicina uz “Glika dienām”! | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 10.05.2024 - 16.05.2024 Sestdien Sama modināšanas svētki Aizkraukles novada TIC
Apmeklētājus īpaši piesaistīs viduslaiku un Kokneses biedrību organizētās aktivitātes, gadatirgus, koncerti un darbnīcas kurās darboties būs | Skatīt vairāk
Mūsdienu Latvijas garšas. Gardēžu pasākums Viesistaba
Visas vasaras garumā, katru trešdienu gardēžu pasākumi angļu valodā. Gatavo kopā ar šefpavāru Mūsdienu Latvijas garšas. Gan individuāliem viesiem, | Skatīt vairāk
79 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 11.05.2024 - 18.05.2024 Piedalies spēlē "Cēsu luktura ceļš"! Cēsu TIC
18. maijā ikviens interesents ir laipni aicināts bez maksas izspēlēt izzinošo spēli "Cēsu luktura ceļš", kas norisināsies Muzeja nakts 2024 ietvaros! | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Grand Palace Hotel
,


Kaļķu vārti
,


Estravel Latvia
,


Novatours
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.44952416sec.