Viedoklis: Kādam būtu jābūt viesmīlim Latvijā?

20. oktobrī pasaulē tiek svinēta viesmīļu diena. Tā ir diena, kad restorānu un kafejnīcu vadītāji un apmeklētāji viesmīļiem var pateikt “paldies” par paveikto darbu un laipno apkalpošanu. Ir skaidrs, ka ne katrs var būt viesmīlis, taču kāds cilvēks var par tādu kļūt? To Travelnews.lv vaicāja Latvijas restorānu vadītājiem.

Vadītājs Agris Eglītis, Naples

To, ka 20. oktobrī svin viesmīļu dienu, nezināju. Esmu gan dzirdējis par bārmeņu dienu. Būs tagad jāpapēta, kā šo dienu svin un kā varētu iepriecināt kolēģus. Esmu pārliecināts, ka viesmīlim ir jābūt komunikablam, smaidīgam, spējīgam pārdot un pārzināt produktu, kuru piedāvā. Viena no, manuprāt, svarīgākajām īpašībām ir spēja nebūt pārāk uzbāzīgam. Daudzi varbūt tam nepiekrīt, taču tā tas ir. Es gan pats neesmu viesmīlis, tāpēc ir grūti runāt par šīs profesijas mīnusiem. Kolēģi min, ka grūtākais, kas var būt, ir komunikācija ar negatīvi noskaņotiem cilvēkiem. Pats esmu novērojis, ka uz restorānu mēdz nākt cilvēki, kam mērķis ir savu negatīvismu gāzt pāri restorāna darbiniekiem. Viss pārējais gan nav nekas neiespējams. Viesmīļi strādā un viss notiek!

Vadītājs Varis Striks, BakeBerry

Līdz šim nezināju par tādu viesmīļu dienu, taču ir jāatzīst, ka kolēģus cenšamies iepriecināt katru dienu, nevis reizi gadā. Taču, ja diena būtu kaut kā jāizceļ, varētu viesmīļiem uzsaukt kādu desertu, jo brīvdienu gluži piešķirt nevar. Manuprāt, labs viesmīlis ir komunikabls un spējīgs neuztvert visu dienā piedzīvoto personīgi. Ir jāsaprot, ka cilvēki ir dažādi, un tikai tāpēc, ka cilvēkam ir slikta oma, nenozīmē, ka viņam ir naids pret visu apkalpojošo personālu. Noteikti arī restorāna vadītājs ietekmē to, kāds būs viesmīlis. Vadītājam ir jābūt organizētam un ar pieredzi, lai pēc tam savas zināšanas varētu nodot tālāk. Tādējādi arī veidojas lieliska komanda.

Restorāna “Esplanāde” vadītājs Gatis Švarcs, Radisson Blu Hotel Latvia

Īsti neesmu dzirdējis par viesmīļu dienu, bet ticu, ka tāda varētu būt. Tagad jau var katru dienu atrast kaut ko, ko svinēt. Taču ņemšu vērā un vismaz mutiski kolēģus apsveikšu. Ja runājam par to, kādam būtu jābūt viesmīlim, tad pēc paša pieredzes varu teikt, ka ir divas īpašības, bez kurām nekas neveiksies – draudzīgums un dabiskums. Ja viesmīlim piemīt šīs divas īpašības, viņam nav jābaidās kļūdīties. Tāpat viesmīlis nedrīkst aizmirst, ka visu laiku ir kā uz skatuves – visi un visu redz. Vispār Latvijā viesmīlības jomā biežāk strādā sievietes. Vismaz mūsu restorāna tie varētu būt pat 70%. Tas laikam tāpēc, ka Latvijā kopumā sieviešu ir vairāk.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 21.05.2024 - 16.06.2024 KONCERTPROGRAMMA VIOLETS Jaunmoku pilī Tukuma TIC
Burvīgo solistu Ances Krauzes uz Zigfrīda Muktupāvela balsi papildinās Zigfrīda vijoles spēle, bet pie klavierēm uzstāsies pats komponists Jānis | Skatīt vairāk
Latvija
Brīvdienas ģimenēm ar bērniem Bauskā! Bauskas TIC
Iepazīsti tūrisma piedāvājumu ģimenēm ar bērniem! | Skatīt vairāk
Vasaras Saulgriežu svinības TUKUMĀ  Tukuma TIC
Ar dziesmām ieskandēsies pirmā vasaras nakts 20.jūnijā pulksten 21:00 Durbes estrādē. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 08.06.2024 - 17.06.2024 Ukrainas Nac. akadēmiskais vīru koris Tukuma TIC
17. jūnijā savu Latvijas tūri ar koncertu Tukumā noslēgs Ukrainas Nacionālais akadēmiskais vīru un zēnu koris DUDARYK no Ļvivas. | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


Grand Palace Hotel
,


Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel
,


Daugavkrasti
,


Jūrmalas TIC
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.26755214sec.