«Renault» testē «DEVC» tehnoloģiju – elektromobiļu dinamisko uzlādi

Nobraukums un uzlādes ātrums ir vieni no svarīgākajiem elektromobiļa parametriem. Iespējams nākotnē šie faktori zaudēs savu nozīmi. Renault īsteno testus, kuru mērķis ir attīstīt elektromobiļu dinamiskas bezvadu uzlādes tehnoloģiju.

Pēc elektromobiļu iespējamā nobraukuma paplašināšanas un uzlādes ātruma palielināšanas,  nākamais solis elektrotransporta attīstībā varētu būt dinamiskas elektromobiļu bezvadu uzlādes tehnoloģijas (DEVC) ieviešana.

Pirmie šāda veida testi ar Renault modeļiem jau ir notikuši. Īpašā trasē Satorī (Francija) divi Renault Kangoo ZE izmantoja uzlādi, braucot ar ātrumu 100 km/h. Tā bija daļa no FABRIC* projekta, kura ietvaros uzņēmumi Qualcomm Technologies un Vedecom aprīkoja eksperimentālo trasi ar galveno DEVC sistēmas elementu, savukārt Renault uzstādīja sistēmas otro daļu divos Renault Kangoo ZE sērijveida automobiļos. Šie eksperimenti ir pierādījuši, ka uzlāde braukšanas laikā ir iespējama pat tad, ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu līdz 110 km/h.

Renault grupa, sadarbojoties ar 32 Eiropas partneriem, piedalās projektā INCIT-EV, kura mērķis ir attīstīt inovatīvus risinājumus elektromobiļu uzlādes jomā. Projekta otrajā posmā, kurš sāksies 2022. gada otrajā pusē, tiks prezentētas arī dinamiskās indukcijas uzlādes sistēmas pilsētas teritorijā Parīzē un piepilsētas apgabalos Versaļā, Francijā.

Līdz 2022. gadam Zviedrijas Gotlandes salā, pateicoties Izraēlas jaunuzņēmumam ElectReon, tiks izveidots aptuveni 1,6 km garš maršruts, kurā tiks nodrošināta bezvadu uzlāde braukšanas laikā. Tā nodrošinās elektrību elektroautobusiem un kravas automašīnām, kuri kursē starp lidostu un salas galvaspilsētas Visbijas centru. Tādējādi vietējās varas iestādes vēlas šādā veidā samazināt oglekļa dioksīda emisijas.

Tomēr šāda veida risinājumu ieviešana plašā mērogā joprojām rada dažādus izaicinājumus – tam nepieciešama daudzu iesaistīto pušu sadarbība infrastruktūras jomā, nosakot piemērotu uzlādes ierīču izmēru, to finansēšanas veidu, kā arī pielāgot tehnoloģiju dažādām transportlīdzekļu vajadzībām, kuri pārvietojas pa ceļu.

Pirms DEVC tehnoloģija kļūst plaši izmantojama, elektrotransporta veicināšana joprojām ir atkarīga no uzlādes punktu pieejamības vai elektromobiļu nobraukuma. Šobrīd elektromobiļi ar vienu uzlādes ciklu var nobraukt arvien vairāk kilometru. Jaunais Renault ZOE spēj nobraukt jau 395 km (saskaņā ar WLTP procedūru), un 145 km diapazonu var sasniegt jau 30 minūšu laikā (pateicoties iespējai ātri uzlādēt ar līdzstrāvu DC 50 kW DC).

* FABRIC nozīmē nākotnes automobiļu ceļā iestrādāto uzlādes sistēmu priekšizpēti un risinājumu izstrādi (Feasibility analysis and development of on-road chargIng solutions for future electric vehicles).

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Balkānu pērle 𝐌𝐄𝐋𝐍𝐊𝐀𝐋𝐍𝐄! Latvia Tours
Burvīgas pludmales un dzidrs Adrijas jūras ūdens, neskaitāmas senas pilsētiņas, un, protams, melnkalniešu viesmīlība. | Skatīt vairāk
no 367 EUR
Izstāde "Laika dārzs" Valmieras muzejā Valmieras TIC
No 6. aprīļa līdz 29. maijam, Valmieras muzejā skatāma Birutas Jansones, Antras Galzones, Gitas Sirmās un Lailas Stradas mākslas darbu izstāde. | Skatīt vairāk
Anitas Celmas izstāde Valmieras muzejā Valmieras TIC
No 2024. gada 6. aprīļa līdz 29. maijam Valmieras muzeja Izstāžu namā skatāma tekstilmākslinieces Anitas Celmas personālizstāde “Atgriešanās”. | Skatīt vairāk
Ekskursiju tūre Itālijā - no Rīgas Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, transfēri, 7 naktis 3* viesnīcā, puspansija un ekskursiju programma // 24.05.-31.05.2024. // Vietu skaits ierobežots | Skatīt vairāk
no 1299 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.50692606sec.