Pētījums atklāj mobilo fotogrāfiju uzņemšanas paradumus

Aizvadītajā nedēļā mobilo tehnoloģiju izstādē MWC 2023 Barselonā tehnoloģiju uzņēmums Huawei prezentēja jaunu pētījumu "XMAGE Trend Report", kurā izceltas un apkopotas galvenās tendences un secinājumi par fotogrāfiju uzņemšanu ar viedtālruni. Sadarbībā ar vizuālo analītiķu komandu tika izpētīti gandrīz četri miljoni fotogrāfiju, kas nosūtītas no 170 dažādām valstīm. Pētījuma rezultāti atklāj jaunākās tendences fotogrāfiju uzņemšanā un pārmaiņas sabiedrībā.

Tiek lēsts, ka ik gadu pasaulē tiek uzņemti vairāk nekā 1,4 triljoni fotogrāfiju, no kurām vairāk nekā 89 % tiek uzņemtas ar viedtālruni. Viedtālruņu tehnoloģijas ne tikai maina fotogrāfijas būtību, bet arīdzan palīdz cilvēkiem labāk novērtēt apkārtējo pasauli. Šī tendence atspoguļojas arī Huawei kopš 2017. gada rīkotajā foto konkursā Next Image, kas ir “XMAGE Trend Report” pētījuma pamatā, kurā apkopotas dažādas fotogrāfiju uzņemšanas tendences.

“XMAGE Trend Report” pētījumu grupas vadītāja, socioloģe Nikola Fernandesa (Nicole Fernandes) norāda, ka, piemēram, mūsdienu sievietes fotogrāfijās izvēlas uzsvērt jaunus sociālos akcentus, salīdzinot ar rezultātiem pirms dažiem gadu desmitiem. “Apkopojot pētījuma rezultātus, mēs secinājām, ka mūsdienu sievietes vairāk cenšas izcelt savu tēlu – viņu apģērbs ir rūpīgi pārdomāts, un fotografējoties viņas dod priekšroku dažādiem filtriem. Taču svarīgi, ka mūsdienu sieviete cenšas atklāt arī savu spēcīgo raksturu – viņa izskatās stipra un pašpārliecināta," norāda N. Fernandesa. Savukārt mūsdienu vīrieši fotogrāfijās vairāk uzsver savu ģimenes statusu. Analizētajās fotogrāfijās lielākoties redzami vīrieši, kas nododas savām ikdienas aktivitātēm, hobijiem vai vienkārši pavada laiku kopā ar ģimeni, turklāt arvien vairāk vīriešu fotogrāfijās cenšas parādīt savu tēvišķo pusi. Fotogrāfijas atspoguļo arī sabiedrības tendences – mūsdienu vīrietim ir svarīga ģimene un kvalitatīva laika pavadīšana ar to.

Iegūtie rezultāti apliecina, ka pusmūža vecuma cilvēki (40-60 gadi) fotografē retāk, turklāt šajā vecuma grupā daudz biežāk tiek fotografēti vīrieši, nevis sievietes – gandrīz katrā trešajā fotogrāfijā, ko sūta pusmūža vecuma cilvēki, ir attēlots vīrietis, un tikai 10,7 % fotogrāfiju ir tās pašas vecuma grupas sievietes.

​​Prezentācijas kopsavilkumā Huawei eksperti uzsvēra, ka viedtālruņiem ir būtiska ietekme uz to, kā cilvēki sazinās un socializējas. Pat tad, kad cilvēki pavada laiku kopā, viņi savstarpēji aplūko tālrunī uzņemtās fotogrāfijas un videoklipus, piemēram, attēlus no pēdējās tikšanās reizes, vai dalās iespaidos, rādot pašu iemūžinātos  mirkļus.

Veicot pētījumu, Huawei sadarbojās ar FactStory vizuālo analītiķu komandu, lai izpētītu un raksturotu iesniegtās fotogrāfijas un videoklipus, pievēršot uzmanību, kādas emocijas izraisa attēlu socioloģiskie un psiholoģiskie aspekti.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.05.2024 - 22.05.2024 Krēta. Karstais piedāvājums  Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, transfēri un 7 naktis viesnīcā ar izvēlēto ēdināšanas programmu | Skatīt vairāk
no 269 EUR
ÖÖD brīvdienu spoguļmāju noma Estravel Latvia
Visa Igaunija // Spoguļmāju noma līdz 30.09. // Pieprasījums ir ļoti liels - pasteidzieties rezervēt! | Skatīt vairāk
no 176 EUR
Rēzeknes āra peldbaseins atsāk sezonu! Rēzeknes pilsētas TIC
Un beidzot pēc ziemas sezonas, no 7.maija ir atsākusi darbu Olimpiskā centra Rēzekne “karstā sirds” – brīvdabas peldbaseina zona. | Skatīt vairāk
Līgo svinības jūras krastā Baltic Beach Hotel & SPA
23. jūnijā aicinām Jūs ciemos, lai kopīgi aizvadītu gada īsāko nakti un godam nosvinētu Līgo svētkus jūras krastā – “Baltic Beach Hotel & | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.5095191sec.